Ruilen en retourneren


Wanneer je niet tevreden bent over een product bestaat de mogelijkheid om dit binnen 14 dagen aan ons te retourneren.

Dit onder de volgende voorwaarden:

- Het artikel is schoon, compleet en onbeschadigd.
- Het artikel is ongebruikt.
- De (fabrieks)verpakking is origineel en onbeschadigd.
- De retourzending wordt degelijk verpakt zodat artikelen tijdens het transport niet kunnen beschadigen.
- Productverpakkingen dienen in een extra omdoos verpakt te worden, zodat de originele verpakking tijdens het transport niet beschadigd wordt.
- Retourzendingen dienen van tevoren bij ons te worden aangemeld door middel van het retourformulier. Deze kun je hieronder downloaden.
- Correcte retourzendingen worden zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terugbetaald.


- De kosten van het retour zenden van een product zijn voor rekening van de afnemer en worden niet vergoed, met uitzondering van garantiegevallen.
- Valt het retour gestuurde product onder garantie dan wordt het betreffende artikel gerepareerd of je ontvangt een vervangend artikel. Alle kosten die gemaakt zijn voor het repareren of retour sturen van een garantie artikel zijn voor rekening van Ritsema Dier&Tuin.

Download retourformulier

Wanneer er een verkeerde maat besteld is, of je wilt het artikel om een andere reden ruilen voor een ander artikel, dan kun je dit aangeven onder het kopje 'vragen of opmerkingen' rechtsonder in het scherm. Geef hierin aan welk artikel je retour wilt sturen. Wij maken dan een retourlabel aan die je per email ontvangt. Het retourlabel kun je uitprinten en op het retour te sturen artikel plakken en inleveren bij een DPD parcelshop bij jou in de buurt.
Om een gratis retourlabel te kunnen aanvragen dien je wel eerst het nieuwe artikel in onze webshop te bestellen.